poniedziałek, 2 czerwca 2014

Ajerkoniakowiec wg. Ewy Wachowicz

Zawsze zachwycał mnie ten tort. 
Spróbowałam w końcu go przygotować na urodziny mojego męża.
Przepis w pełni wykorzystany od Ewy Wachowicz okazał się strzałem w dziesiątkę. 
Uwaga na pewno nie mogą spożywać go dzieci. Gorąco polecam bo robi fenomenalne wrażenie na gościach.




Składniki:

Ciasto:
- 3 jajka
- 3 łyżki wody
- 90 gram cukru
- 70 gram mąki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 3 łyżki kakao
- rurki waflowe do dekoracji
Masa:
- 7 łyżek żelatyny
- 100 gram miękkiego masła
- 100 gram cukru pudru
- 1/2 litra ajerkoniaku
- 0,5 litra śmietany 30 %
Dekoracja:
- czekoladowe listki


Wykonanie:
Jajka z wodą i cukrem zmiksować na wysokich obrotach. Mąkę, proszek do pieczenia i kakao dodać ciągle miksując. Przelać ciasto do tortownicy wysmarowanej masłem i wysypana bułką tartą (ja miałam średnicę 27 cm.). Piec w piekarniku przez 20-25 min w temp. 200 stopni. Ostudzić. Na brzegach ciasta ułożyć rurki różnej wielkości.

5 łyżeczek żelatyny rozpuścić w 0,5 szklanki gorącej wody, ostudzić. Masło utrzeć z cukrem pudrem, powoli dodać 350 ml ajerkoniaku oraz rozpuszczona żelatynę.
Szybko ubić śmietanę, wlać masę z ajerkoniakiem i szybko wymieszać. Wylać masę na ciasto i schłodzić w lodówce przez 1 godzinę.
2 łyżeczki żelatyny rozpuścić w 3 łyżkach gorącej wody, ostudzić i wymieszać z pozostałym ajerkoniakiem.
Szybko przelać na ciasto i pozostawić do schłodzenia w lodówce przez ok  2 godz. Do dekoracji można użyć z czekolady np listki.

Smacznego.

8 komentarzy:

  1. Robiłam podobne. Bardzo fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda tak samkowicie... ale bym zjadła do kawusi... mniam :) Tym bardziej, że jeszcze nigdy takiego nie robiłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam ja zrobię na pewno jeszcze raz :))

      Usuń
  3. Czy rurki też napełniane sa kremem? U P. Ewy w programie chyba były puste?

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mogłam znaleźć pustych rurek, więc kupiłam z masą :)

      Usuń
  4. mam pytanie:
    jak 'montujesz' te rurki i na jakim etapie ?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostudzone i upieczone ciasto wkładam z powrotem do tortownicy i lekko wkuwam rurki w ciasto - trzeba układać je dość szybko, żeby nie runęły jak domino :)) owocnej pracy :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...