poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Chleb Francuski ze śliwką

Ostatnio zakupiłam sobie maszynę do wypiekania chlebów, ponieważ nie smakowało mi pieczywo ze sklepów. Dzisiaj upiekłam swój pierwszy bochenek i jestem bardzo pozytywnie zaskoczona. Chleb jest przepyszny, doskonale ciasto wyrobione, a smak nie do opisania. Można ponieść się własnej inwencji twórczej i zrobić swój ulubiony chlebek.


Składniki na 1500 g chleb:

- 540 ml. wody letniej
- 3 łyżeczki soli
- 1 i 1/2 łyżeczki cukru
- 900 g maki pszennej typ 550
- 2 łyżeczki drożdży suchych
- 100 g suszonych śliwek

Wykonanie:

Do pojemnika z maszyny wlać wodę, dodać sól i cukier potem zasypać mąka i drożdżami. Włączyć odpowiedni program, który przypada w waszej maszynie. Śliwki pokroić na drobniejsze kawałki i dodać do ciasta, które się wyrabia. Całkowity czas mieszania, rośnięcia i pieczenia wyniósł u mnie ponad 3 godziny.
Po upieczeniu wyjmij chleb, żeby ostygł.


Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...